Recomandari

marți, 7 iulie 2015

Trecutul verbelor modale

Trecutul verbelor modale






Romana
Germana


A trebuit să udăm florile.
Wir mussten die Blumen gießen.


A trebuit să strângem în apartament.
Wir mussten die Wohnung aufräumen.


A trebuit să spălăm vasele.
Wir mussten das Geschirr spülen.


A trebuit să plătiţi factura?
Musstet ihr die Rechnung bezahlen?


A trebuit să plătiţi intrare?
Musstet ihr Eintritt bezahlen?


A trebuit să plătiţi o amendă?
Musstet ihr eine Strafe bezahlen?


Cine a trebuit să îşi ia rămas bun?
Wer musste sich verabschieden?


Cine a trebuit să meargă devreme acasă?
Wer musste früh nach Hause gehen?


Cine a trebuit să ia trenul?
Wer musste den Zug nehmen?


Nu am vrut să stăm mult.
Wir wollten nicht lange bleiben.


Nu am vrut să bem nimic.
Wir wollten nichts trinken.


Nu am vrut să deranjăm.
Wir wollten nicht stören.


Tocmai am vrut să dau un telefon.
Ich wollte eben telefonieren.


Am vrut să comand un taxi.
Ich wollte ein Taxi bestellen.


Am vrut să mă duc acasă.
Ich wollte nämlich nach Haus fahren.


Am crezut că vroiai să-ţi suni soţia.
Ich dachte, du wolltest deine Frau anrufen.


Am crezut că vroiai să suni la informaţii.
Ich dachte, du wolltest die Auskunft anrufen.


Am crezut că vroiai să comanzi o pizza.
Ich dachte, du wolltest eine Pizza bestellen.


Fiul meu nu a vrut să se joace cu păpuşa.
Mein Sohn wollte nicht mit der Puppe spielen.


Fiica mea nu a vrut să joace fotbal cu mine.
Meine Tochter wollte nicht Fußball spielen.


Soţia mea nu a vrut să joace şah cu mine.
Meine Frau wollte nicht mit mir Schach spielen.


Copiii mei nu au vrut să se plimbe.
Meine Kinder wollten keinen Spaziergang machen.


Nu au vrut să strângă în cameră.
Sie wollten nicht das Zimmer aufräumen.


Nu au vrut să meargă în pat.
Sie wollten nicht ins Bett gehen.


Nu a avut voie să mănânce îngheţată.
Er durfte kein Eis essen.


Nu a avut voie să mănânce ciocolată.
Er durfte keine Schokolade essen.


Nu a avut voie să mănânce bomboane.
Er durfte keine Bonbons essen.


Am avut voie să-mi doresc ceva.
Ich durfte mir etwas wünschen.


Am avut voie să-mi cumpăr o rochie.
Ich durfte mir ein Kleid kaufen.


Am avut voie să-mi iau o pralină.
Ich durfte mir eine Praline nehmen.


Ai avut voie să fumezi în avion?
Durftest du im Flugzeug rauchen?


Ai avut voie să bei bere în spital?
Durftest du im Krankenhaus Bier trinken?


Ai avut voie să iei câinele cu tine în hotel?
Durftest du den Hund ins Hotel mitnehmen?


În vacanţe copiii aveau voie să stea mult afară.
In den Ferien durften die Kinder lange draußen bleiben.


Aveau voie să se joace mult în curte.
Sie durften lange im Hof spielen.


Aveau voie să stea treji până târziu.
Sie durften lange aufbleiben.





 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu