Recomandari

joi, 2 iulie 2015

Trecutul in propozitii

Trecutul






Romana
Germana


a scrie
schreiben


El scria o scrisoare.
Er schrieb einen Brief.


Şi ea scria o vedere.
Und sie schrieb eine Karte.


a citi
lesen


El citea o ilustrată.
Er las eine Illustrierte.


Şi ea citea o carte.
Und sie las ein Buch.


a lua
nehmen


El a luat o ţigară.
Er nahm eine Zigarette.


Ea a luat o bucată de ciocolată.
Sie nahm ein Stück Schokolade.


El era infidel, dar ea era fidelă.
Er war untreu, aber sie war treu.


El era leneş, dar ea era harnică.
Er war faul, aber sie war fleißig.


El era sărac, dar ea era bogată.
Er war arm, aber sie war reich.


El nu a avut bani, ci datorii.
Er hatte kein Geld, sondern Schulden.


El nu a avut noroc, ci ghinion.
Er hatte kein Glück, sondern Pech.


El nu a avut succes, ci insucces.
Er hatte keinen Erfolg, sondern Misserfolg.


El nu a fost mulţumit, ci nemulţumit.
Er war nicht zufrieden, sondern unzufrieden.


El nu a fost fericit, ci nefericit.
Er war nicht glücklich, sondern unglücklich.


El nu a fost simpatic, ci antipatic.
Er war nicht sympathisch, sondern unsympathisch.


A trebuit să chemi o salvare?
Musstest du einen Krankenwagen rufen?


A trebuit să chemi doctorul?
Musstest du den Arzt rufen?


A trebuit să chemi poliţia?
Musstest du die Polizei rufen?


Aveţi numărul de telefon? Mai înainte îl aveam încă.
Haben Sie die Telefonnummer? Gerade hatte ich sie noch.


Aveţi adresa? Mai înainte o aveam încă.
Haben Sie die Adresse? Gerade hatte ich sie noch.


Aveţi harta oraşului? Mai înainte o aveam încă.
Haben Sie den Stadtplan? Gerade hatte ich ihn noch.


A veni la timp? El nu a putut veni la timp.
Kam er pünktlich? Er konnte nicht pünktlich kommen.


A găsit drumul? El nu a putut găsi drumul.
Fand er den Weg? Er konnte den Weg nicht finden.


Te-a înţeles? El nu m-a putut înţelege.
Verstand er dich? Er konnte mich nicht verstehen.


De ce nu ai putut veni la timp?
Warum konntest du nicht pünktlich kommen?


De ce nu ai putut găsi drumul?
Warum konntest du den Weg nicht finden?


De ce nu l-ai putut înţelege?
Warum konntest du ihn nicht verstehen?


Nu am putut veni la timp deoarece nu a circulat nici un autobuz.
Ich konnte nicht pünktlich kommen, weil kein Bus fuhr.


Nu am putut găsi drumul deoarece nu am avut o hartă a oraşului.
Ich konnte den Weg nicht finden, weil ich keinen Stadtplan hatte.


Nu l-am putut înţelege deoarece muzica era aşa de tare.
Ich konnte ihn nicht verstehen, weil die Musik so laut war.

 

A trebuit să iau un taxi.
Ich musste ein Taxi nehmen.


A trebuit să cumpăr o hartă a oraşului.
Ich musste einen Stadtplan kaufen.


A trebuit să opresc radioul.
Ich musste das Radio ausschalten.


a vorbi la telefon
telefonieren


Am vorbit la telefon.
Ich habe telefoniert.


Am vorbit tot timpul la telefon.
Ich habe die ganze Zeit telefoniert.


a întreba
fragen


Am întrebat.
Ich habe gefragt.


Am întrebat întotdeauna.
Ich habe immer gefragt.


a povesti
erzählen


Am povestit.
Ich habe erzählt.


Am povestit toată povestea.
Ich habe die ganze Geschichte erzählt.


a învăţa
lernen


Am învăţat.
Ich habe gelernt.


Am învăţat toată seara.
Ich habe den ganzen Abend gelernt.


a lucra
arbeiten


Am lucrat.
Ich habe gearbeitet.


Am lucrat toată ziua.
Ich habe den ganzen Tag gearbeitet.


a mânca
essen


Am mâncat.
Ich habe gegessen.


Am mâncat toată mâncarea.
Ich habe das ganze Essen gegessen.


a citi
lesen


Am citit.
Ich habe gelesen.


Am citit tot romanul.
Ich habe den ganzen Roman gelesen.


a înţelege
verstehen


Am înţeles.
Ich habe verstanden.


Am înţeles tot textul.
Ich habe den ganzen Text verstanden.


a răspunde
antworten


Am răspuns.
Ich habe geantwortet.


Am răspuns la toate întrebările.
Ich habe auf alle Fragen geantwortet.


Ştiu asta – am ştiut asta.
Ich weiß das – ich habe das gewusst.


Scriu asta – am scris asta.
Ich schreibe das – ich habe das geschrieben.


Aud asta – am auzit asta.
Ich höre das – ich habe das gehört.


Iau asta – am luat asta.
Ich hole das – ich habe das geholt.


Aduc asta – am adus asta.
Ich bringe das – ich habe das gebracht.


Cumpăr asta – am cumpărat asta.
Ich kaufe das – ich habe das gekauft.


Aştept asta – am aşteptat asta.
Ich erwarte das – ich habe das erwartet.


Explic asta – am explicat asta.
Ich erkläre das – ich habe das erklärt.


Cunosc asta – am cunoscut asta.
Ich kenne das – ich habe das gekannt.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu