Recomandari

miercuri, 1 iulie 2015

Adjectivele in propozitii

Adjectivele






Romanna
Germana


o femeie bătrână
eine alte Frau


o femeie grasă
eine dicke Frau


o femeie curioasă
eine neugierige Frau


o maşină nouă
ein neuer Wagen


o maşină rapidă
ein schneller Wagen


o maşină comodă
ein bequemer Wagen


o rochie albastră
ein blaues Kleid


o rochie roşie
ein rotes Kleid


o rochie verde
ein grünes Kleid


o poşetă neagră
eine schwarze Tasche


o poşetă maro
eine braune Tasche


o poşetă albă
eine weiße Tasche


oameni drăguţi
nette Leute


oameni politicoşi
höfliche Leute


oameni interesanţi
interessante Leute


copii drăguţi
liebe Kinder


copii obraznici
freche Kinder


copii cuminţi
brave Kinder


Eu port o rochie albastră.
Ich habe ein blaues Kleid an.


Eu port o rochie roşie.
Ich habe ein rotes Kleid an.


Eu port o rochie verde.
Ich habe ein grünes Kleid an.


Cumpăr o poşetă neagră.
Ich kaufe eine schwarze Tasche.


Cumpăr o poşetă maro.
Ich kaufe eine braune Tasche.


Cumpăr o poşetă albă.
Ich kaufe eine weiße Tasche.


Îmi trebuie o maşină nouă.
Ich brauche einen neuen Wagen.


Îmi trebuie o maşină rapidă.
Ich brauche einen schnellen Wagen.


Îmi trebuie o maşină confortabilă.
Ich brauche einen bequemen Wagen.


Acolo sus locuieşte o femeie bătrână.
Da oben wohnt eine alte Frau.


Acolo sus locuieşte o femeie grasă.
Da oben wohnt eine dicke Frau.


Acolo jos locuieşte o femeie curioasă.
Da unten wohnt eine neugierige Frau.



Musafirii noştri au fost persoane drăguţe.
Unsere Gäste waren nette Leute.


Musafirii noştri au fost persoane politicoase.
Unsere Gäste waren höfliche Leute.


Musafirii noştri au fost persoane interesante.
Unsere Gäste waren interessante Leute.


Eu am copii cuminţi.
Ich habe liebe Kinder.


Dar vecinii au copii obraznici.
Aber die Nachbarn haben freche Kinder.


Copiii dumneavoastră sunt cuminţi?
Sind Ihre Kinder brav?


Ea are un câine.
Sie hat einen Hund.


Câinele este mare.
Der Hund ist groß.


Ea are un câine mare.
Sie hat einen großen Hund.


Ea are o casă.
Sie hat ein Haus.


Casa este mică.
Das Haus ist klein.


Ea are o casă mică.
Sie hat ein kleines Haus.


El locuieşte într-un hotel.
Er wohnt in einem Hotel.


Hotelul este ieftin.
Das Hotel ist billig.


El locuieşte într-un hotel ieftin.
Er wohnt in einem billigen Hotel.


El are o maşină.
Er hat ein Auto.


Maşina este scumpă.
Das Auto ist teuer.


El are o maşină scumpă.
Er hat ein teures Auto.


El citeşte un roman.
Er liest einen Roman.


Romanul este plictisitor.
Der Roman ist langweilig.


El citeşte un roman plictisitor.
Er liest einen langweiligen Roman.


Ea vede un film.
Sie sieht einen Film.


Filmul este captivant.
Der Film ist spannend.


Ea vede un film captivant.
Sie sieht einen spannenden Film.






Un comentariu: